Wednesday, September 2, 2009

Dulu dan Kini part 2



Warisan

Disini lahirnya sebuah cinta
Yang murni abadi sejati
Disini tersemai cita cita
Bercambah menjadi warisan

Andai ku terbuang tak diterima
Andai aku disingkirkan
Kemana harusku bawakan
Kemana harusku semaikan cinta ini

Betapa
Dibumi ini ku melangkah
Keutara selatan timur dan barat
Ku jejaki

Aku
Bukanlah seorang perwira
Gagah menjunjung senjata
Namun hati rela berjuang
Walau dengan cara sendiri
Demi cinta ini

Ku ingin kotakan seribu janji
Sepanjang kedewasaan ini
Ku ingin sampaikan pesanan
Aku lah penyambung warisan

Notakaki : Bila sebut pasal kemerdekaan mahupun hari kebangsaan, gua memang tak sah kalau tak teringatkan lagu old-school ni. Sebelum ni mana gua pernah ambil port pasal lagu-lagu berunsurkan patriotisme ni brader! Mana kena dengan jiwa muda remaja gua. Tapi semua itu sudah berubah. Kini gua lebih megerti dan menghargai. Betapa indahnya bumi bertuah ini. Salam kemerdekaan yang ke-52 Malaysia...

15 comments:

biskutrajin said...

idop sudir!!!

Hanggokan said...

wah...kau berjiwa patriotik lah!
*senyum-senyum*

d.o.n.u.t.m.a.n.i.s said...

baru je ajar budak-budak nyanyi lagu ni.

d.o.n.u.t.m.a.n.i.s said...

baru habis belajar? kpli ke? saya dulu pun dapat surat lambat. selamat menunggu lah ya!

d.o.n.u.t.m.a.n.i.s said...

3 tahun? lama tu.. dulu ambik course ape?

d.o.n.u.t.m.a.n.i.s said...

kenapa tak cuba nasib jadi engineer? saya ambik tesl di um.

d.o.n.u.t.m.a.n.i.s said...

oo.. cikgu maths rupanya. menarik.

Daya said...

salam kemerdekaan

skati anak malaya said...

bersemangat sungguh sepupu ku ini..
bagus.......

Anonymous said...

wa..smart r you nie..

haidan said...

samat tahun baru wok....

Anonymous said...

lagu ni penah membuatkan ku menitis air mata...

Winn said...

Perrhh, ko lagi lama tak update dpd aku rupanya..huhu

alif-mikail said...

PATRIOT!

` Maaf koi tengah tengok citer ni la..

lalalalalala

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)